Usp
Seed right

leesvoer18 januari 2021

Kickstart blog 3: Alice

Mijn 3e blog alweer, en het gaat super goed. Ik voel me over het algemeen lekker fit en absoluut geen honger. Wel heb ik het de laatste tijd erg koud, maar ik denk dat dat komt omdat ik toch wel aan het afvallen ben.

Ook deze week weer erg lekker gegeten. Heerlijk koolhydraatarm en voor mijn man makkelijk een aardappeltje erbij gekookt, of aardappeltje uit de oven.

Wat ik altijd fijn vind is dat ik alle groentes die over zijn na een paar dagen nog allemaal weer te verwerken in een nieuw recept, want soms heb je gewoon teveel groente voor in een gerecht, vooral als je verschillend groentes gebruikt.

Heel makkelijk is het dan om bv. een restje bloemkool of broccoli te stomen met een winterwortel (wat ik altijd in de koelkast heb liggen) en wat sperziebonen uit de vriezer. Na het gaar stomen even een klontje boter erdoor schudden een stukje vlees of vis erbij en je hebt weer een gezonde maaltijd op tafel staan.

Deze week had ik spruitjes over en een halve knolselderij en ik had nog paksoi liggen. Hier een lekker stamppotje van gemaakt met een runderworstje erbij. Ik was weer blij dat die groentes weer gebruikt waren. Dat is ook weer een uitdaging vind ik.

Wat ik erg belangrijk vind is dat ik er bv. op zondag goed over nadenk wat ik de hele week ga eten. Ook wat betreft mijn lunch. Ik wil dat toch wel zo afwisselend mogelijk maken, en dat niet op het laatste moment gaan bedenken, want dan kan het fout gaan. Zorgen dat ik alles in huis heb zodat ik niet mis grijp en verval in foute dingen. Ik heb voor mezelf een mooi schrift aangeschaft waarin ik voor de hele week een weekmenu maak en welke boodschappen ik nodig heb daarvoor.

Op zondag eten we vaak een maaltijdsoep, waarvan ik dan zoveel maak dat ik dat als lunch mee kan nemen naar het werk. Daarbij een lekkere cracker of boterham van TastyBasics en je hebt een volwaardige lunch met heel veel groentes. Halverwege de week, als de soep op is, maak ik een maaltijd salade voor de rest van de dagen. Daar kruimel ik dan op mijn werk een cracker doorheen voor een knapperige bite. Of ik eet er een boterham van TastyBasics bij. Daar kan ik dan weer de hele middag op verder.

Mijn favoriete broodbeleg op dit moment is appel. Ik smeer dan de boterham met boter en doe daar plakjes appel op en strooi daar kaneel overheen. Dan heb je toch iets zoets op je brood en het is nog gezond ook.

In het weekend wil ik eigenlijk altijd wel wat “gezelligs” eten.

Voorheen deden we dan wel eens een kant en klare pizza, Ik had daar nu ook zo’n zin in, maar dat is me echt geen 10 waard dus nee, dat doen we niet. Maar ik had nog een halve aubergine liggen en daar heb ik dus een soort van pizza van gemaakt. Voor mijn man een pizzabodem gekocht en die bodem en mijn aubergine belegt met tomatenpasta, champignons, paprika, tonijn en geraspte kaas. Je kunt er van alles op doen natuurlijk. Het resultaat was heerlijk. Het blijft een uitdaging, maar het is ook wel weer een sport om de hele week rond te krijgen met lekkere voedzame gerechten.

Sporten moeten we nog steeds beperken tot thuis sporten helaas. Ik volg dan graag 3x in de week een online les van ‘fit 4 lady’. Op maandag ben ik vrij en afgelopen maandag heb ik een heerlijke wandeling met de hond gemaakt. Gelukkig wordt het langzaamaan steeds later donker. Ik verheug me erop dat ik dan weer na het eten een lekkere wandeling kan maken. Als je de hele dag binnen hebt gewerkt en ook nog veel gezeten hebt is dat wel heerlijk.

Nog even wachten.

Groeten,

Alice

Dit blog is geschreven door:

Marjolein Wiersema

leesvoer

Vind uw TastyBasics verkooppunt in de buurt