Verkooppunten

Bestel bij een van de onderstaande winkels.

Wat whole foods doen voor jou

De basis van een verantwoord eetpatroon wordt gevormd door whole foods. Whole foods zijn o.a. groenten, peulvruchten, zaden, noten en fruit. Daarin zitten alle bouwstoffen die we nodig hebben. Die geven niet te veel en niet te weinig brandstof (calorieën). Voedingsstoffen en calorieën zijn zo in balans. Door te kiezen voor pure, echte whole foods producten, geef je jouw lichaam namelijk precies wat het nodig heeft. Hiermee gaat de voedingswaarde per calorie omhoog en eet je lekker gezond en voedzaam. 

Niet minder eten, maar anders eten.

Een gezond voedingspatroon is er één die vol te houden is. Door een dieet te volgen die gericht is op minder eten, verander je je levensstijl niet. Het zorgt er bij veel mensen zelfs voor dat ze nóg minder belangrijke voedingsstoffen binnenkrijgen. Wat wel werkt? Het eten van minder bewerkte producten. 

Om gezond te eten, moeten we terug naar de basis: terug naar voeding gemaakt van onbewerkte ingrediënten (whole foods), zoals noten, zaden, pitten, peulvruchten, groenten en fruit in zijn geheel. Want daar halen we de meeste voedingstoffen uit. Er is toch immers niets zo fijn als fit en energiek de dag doorkomen?  

Bewerkte voeding bevat weinig voedingstoffen

Wist je dat vijftig procent van onze calorie-inname uit bewerkte voeding bestaat? Dit betekent dat de helft van onze voeding geen natuurlijke oorsprong kent. Bij bewerking van voeding is er dus (bijna) niets meer over van de natuurlijke basis. Ingrediënten worden vaak ontdaan van waardevolle voedingsstoffen, zoals vezels. Door bewerking bevat het product alleen maar ‘lege’ calorieën en bevat het geen essentiële bouwstoffen. Zo wordt voedzame voeding dus eigenlijk ‘lege vulling’.

De overdaad van bewerkte voeding heeft consequenties voor ons lichaam. De consequenties die je lichaam ervaart van het te lang, veel en vaak consumeren van bewerkte voeding wordt ook wel ‘metabole ontregeling’ van het lichaam genoemd en vergroot de kans op overgewicht of bijvoorbeeld ziektes als diabetes type 2, een hoge bloeddruk of hart- en vaatziekten. Meer informatie over dit onderwerp vind je in onze white paper.

White Paper downloaden