Usp
Seed right

leesvoer10 februari 2021

Blog 5: Kickstart Challenge met Alice

De laatste blog alweer. De challenge is gedaan. Een hele maand koolhydraadarm, zonder suiker en zoveel mogelijk onbewerkt eten.
Daarnaast veel sporten, wandelen etc. Ik dacht dat ik wel moeilijke momenten zou krijgen, maar nee. Eigenlijk helemaal niet.

Ik heb veel geleerd. Bijvoorbeeld om altijd een eetplanning te maken. Goed voorbereiden op de week die gaat komen. ‘s Avonds al de lunch voor de volgende dag klaarmaken zodat je genoeg tijd hebt, en niet snel iets moet meenemen wat wel makkelijk maar niet heel gezond is.

Bij elke maaltijd groente en een stuk fruit per dag. Mijn fruit eet ik niet meer tussendoor, maar tijdens de maaltijd om de piek in mijn suikerspiegel tussen de maaltijden door te voorkomen.
De maaltijden zo maken dat je door kunt tot de volgende maaltijd, met voldoende eiwitten en gezonde vetten.

Wat ik makkelijk vind om aan voldoende groente te komen is een groentesoep tussen de middag met daar bij een broodje of cracker van TastyBasics belegd met gezonde vetten en eiwitten, bv een gekookt ei of wat gebraden kipfilet. De kipfilet zelf braden en in plakjes gesneden, en geen kipfilet dat al in de winkel bij de vleeswaren ligt, kant en klaar in dunne plakjes. Daar zit vaak suiker in. Of een volledige maaltijdsalade, met noten en olijfolie, ook met kip of tonijn. Dan hoeft daar verder niet een een broodje of cracker bij. Ik vind het een sport en een uitdaging om dan de hele week weer rond te krijgen en ben erg trots als het weer is gelukt. Nu is mijn geluk ook dat ik koken leuk vind. 

Bewegen is wel een dingetje. Maar ook daar heb ik mijn modus in gevonden. Nu met de corona is het jammer dat we niet naar de sportschool kunnen, maar vanuit de sportschool waar ik sport, fit4lady, geven ze nu live online trainingen en dat is ook super leuk.
Wat ik vorige week al zei, ik doe mee met een challenge vanuit “het persoonlijk dieet”. Elke dag bewegen. Nu ben ik deze week al 3 x s’avonds gaan wandelen, met motregen en kou, en dat had ik normaal gesproken niet gedaan. Dus zorg dat je een groepje vind, en al doe je dan de sporten onafhankelijk van elkaar, je hebt toch een soort van groepsgevoel. En dat motiveert

Ook had ik deze week een een euforisch momentje toen ik op de weegschaal stond. Voor het eerst sinds lange tijd zag ik 73 staan. 73.9 weliswaar, maar ik was super blij. 
Maar, wat bij eerdere pogingen om af te vallen een obsessie was, het is dit keer niet belangrijk wat ik weeg. Ik zit lekker in mijn vel en dat vind ik momenteel het belangrijkste. Het afvallen gaat vanzelf nu en is geen issue. Ik heb geen stress hiervoor, en ik sla nu met gemak een gebakje af en dat voelt niet meer als een straf.

Al met al een geslaagde challenge voor mij, die ik gewoon ga voortzetten, en TastyBasics blijft hier zeker deel van uitmaken.

Dit blog is geschreven door:

Marjolein Wiersema

leesvoer

Vind uw TastyBasics verkooppunt in de buurt