Usp
Seed right

leesvoer29 april 2021

Suiker, suiker waar ben je? (3)

Niet te geloven, dat ik nu al het derde deel van deze blog serie schrijf, maar we zijn er! De tijd gaat zo snel voorbij. Vandaag heb ik het over hoe ik in mijn vel zit met mijn nieuwe routine (ja, ik heb het al over de routine!) en welke alternatieven ik al heb gevonden. Heb je meegedaan aan mijn reis en heb je ook op jouw suikerconsumptie gelet? Deel je ervaringen graag met mij via info@tastybasics.nl of social media (@tastybasics). Mocht dit jouw eerste blog zijn die je van deze serie leest, dan vind je hier het eerste en tweede deel.

You are what you eat…

… dit heb ik al zo vaak gehoord en jij zeker ook. Maar ik moet toch zeggen, het is echt. Nu dat ik echt op mijn suikerconsumptie let en verder evenwichtig en gezond eet, zit ik zo goed in mijn vel. Ik voel me in balans, gezond en al met al goed.

De afgelopen week is het boodschappen doen gemakkelijker geweest. Ook al zat ik nog net niet in de flow zoals vroeger bij het boodschappen doen, ik hoefde niet de hele tijd het etiket van elk product te bekijken. De hele boodschappenlijst is nog niet 100% makkelijk, maar ik heb een goede basis gelegd waarop ik nu aan het bouwen ben. Een goed teken dat er een nieuwe routine aan het ontstaan ​​is en dat mijn gewoonten veranderen.

De recepten die je vorige week in mijn twee What I Eat in A Day’s laat zien, helpen me hier enorm bij. Zelfs deze gerechten, zoals de tosti’s, kan ik naar wens variëren. Dit geeft me niet alleen veel speelruimte, maar stelt me ​​ook in staat om nieuwe recepten uit te proberen en zelf te maken. Omdat ik niet elke dag hele nieuwe, onbekende gerechten hoef te koken, is het erg leuk! Dit draagt ​​ook enorm bij aan hoe ik mij voel. Ik hoef niet steeds meer na te denken! Dat is erg fijn!
Ik weet wat ik op mijn bord heb, want ik ken de ingrediënten en weet nu vrij goed welke voedingsstoffen waar in zit. In eerste instantie dacht ik dit niveau van opletten me zou irriteren en demotiveren maar zelfs het kleine beetje kennis dat ik heb opgedaan heeft me veel geholpen. Het motiveert me alleen nog meer! Weten wat ik eet en weten wat mijn gekookte maaltijden aan mijn lichaam geven, is zo geweldig.

Kleine alternatieven met een grote impact

Een uitdaging van deze reis voor mij was om alternatieven te vinden. Alternatieven, die gemakkelijk in mijn dagelijkse leven te implementeren zijn.

Vandaag deel ik twee eenvoudig food swaps met je. Voor mij als een absolute limonade fan, waren frisdranken een enorme suikerbron. Dus mijn eerste food swap is: limonade.
Super makkelijk en zeer effectief. Het enige wat je nodig hebt zijn een paar citroenen en limoenen (en munt als je wilt). Pers 2 citroenen en 3-4 limoenen uit en doe ze in een karaf met water. Als je wilt, kun je ook een paar plakjes toevoegen, omdat het dan gelijk al heel lekker oogt. En klaar! Zeer verfrissend en zonder suiker!

De tweede food swap is wat meer werk, maar kan op voorraad worden gemaakt, zodat je er niet iedere keer mee bezig bent. Ik ben zelf tomatensaus gaan maken. De tomatensaus die in de supermarkt veel voorkomen, bevatten vaak veel suiker. Er zijn heel veel lekkere en gezonde recepten online die je zelf naar smaak kunt verfijnen.

We spreken ons volgende week het laatste deel van mijn blogserie met een wrap up.

Tot ziens,
Jaqueline

Dit blog is geschreven door:

Jaqueline Middendorf

leesvoer

Vind uw TastyBasics verkooppunt in de buurt